Thursday, November 3, 2011

When I Am Stressed..


I am currently upset, stressed and a bit demotivated to do my work due to an incident that happened this morning (work related issue). Seriously, if a mall is situated near this office I would have just leave, take a 1/2 day off and go shopping instead. Shopping always work to lift up my spirit and I am sure it does the same to you too, ladies..yes? no?


Since I have no choice but to go through another few more hours before I can call it a day, I have to find something that can cheer me up, a bit at least. First thing first, called my other half to share my disappointment and it does made me relieved. Thank you my dear. Still, the stress and lack of interest to do work is still there. They said, "laughter is the best medicine"....


So instead of searching for funny jokes/stories over the net, I looked at the photo collections inside my external drive....and I found these....

mr optimus prime wannabe :P


optimus prime jr...hihihi :D


ironman...ups! ironlady with hijab..kah kah :P


Ok, I forget what character is this? It reminded me of the movie, Thor somehow...
Anyone knows?
p.s: muka kena paksa...x bley blah betul :P

Spiderman vs. Captain America....
This photo win my heart the most...ehehe...cute!


Don't know about you but these photos are quite funny to me, at least it made me smile widely while reminiscing the memory behind each photo. :)


The culprit behind all these pose? Of course no other than Mr. Hubby himself :P


Next time, if you are caught in a situation like me, perhaps you can look back into your photo album. You may be surprised that some photos can actually be a remedy to your sorrow heart / cheer you up. Well, at least it worked on me! :)


Feel so much better now so I better continue my work. Don't want to pile up the task, or I will ended up staying up till late hours on Friday night. No! No! No!

10 comments:

Aleyn said...

So funny and yet soo cute

ishamizu said...

Cute n funny too! Yg ptg hlg stress nadia! Izu pon klu stress baca status Fb org yg lawak2 bley gelak guling, patu citer kt isham..dia pon gelak guling! Double happy! Hihihi.

Dont work too hard ok darling! Take care! :)

faisyura said...

hahahaahha semuaaa soooo cute tapi memang funnehhh! ;) cool la korg ni... hihihi

yup agree with you... stress2.. zura pun bace balik blog tengok gmbr2 lama.. memang mampu buat kite tersenyum kan...

hohoho miss blogging!

Kella said...

yes.. yes.. setuju tu nad! sama je kita... bila stress bukak album kat picasa nih! tenogk gambo2.. kengkadang buat rasa sedih pulak pun ada! hehe.. rindu...
tang amik gambo cam ni kan.. memang stail kita ngan hubby gak! dia memang suka pakai2 topeng2 gini.. pastu amik gambo! hehe.. kangkadang tak perasan orang duk tengok gelagat kami! huhuhu

Diyana Didie said...

yeah kak..so true. me pon kalau tgh down, bukak album masa me n adik masa kecik kecik. byk gmbr kelakar. mmg pengubat ;) u skrg duduk office client ye kak? mmg kalau kena duduk dgn client akan dpt extraaaa pening kepala. sabar lah kak. kat mana mana kerja pon macam tu jugak. me faham u kalau bab bab kena handle customer nie..sbb dd pon kerja mcm tue.. :(

Nadine said...

Aleyn,

Hihi, thanks! Tgk all these photos made me smile (:

Nadine said...

Izu,

Kan?! Alhamdulillah, kurang sket stress tu. Kalau tak mau naik darah ni..huhu.

Oh ye ke..mesti kawan2 izu jenis2 yg funny kan?! tu yg bnyk je status lawak tu..hehe :)

Awww, thanks dear! Will try my best..tp kdg2 tu tak mau tapi terpaksa work hard..huk huk

Nadine said...

Zura,

Hehehe, kami family sempoi :D

Yes Zura, every picture has 1001 story! tu yg best tu.. :)

Dear, rrrrrinnnddddduuuuuu sgt nak baca ur blog. Bila nak update ni????!

Nadine said...

Kella,

Kan? tula i ckp kat atas ni, every pic has 1001 story actually. boleh buat kita senyum, gelak, sedih, nangis pun ye...huhu.

Hahaha, hubby kita geng la Kella. I tak suka, malu ok..tp slalu kena bully ngan my hubby sbb dia tinggi n besar dr I :P

Nadine said...

Didie,

Haa, tu lg best. Kalau la gamba kecik2 suma ada softcopy lagi best. Malangnya hardcopy kat rumah mak akak. So kalau nak tgk pun bila balik rumah mak la..Tp I must say, gamba2 childhood lagi la nostalgia n best! Zaman kanak2 riang ria ribena tuuu :)

Akak mmg duk office client, base on project dear. Sometimes, bila buat remote support utk oversea proj, akak base kat HQ E///. Tp bila buat local project, akak based in customer's office (telco operator). Previous experience is not as bad as this time. Gile2 stress ok. Sian babies akak, it affected my milk production jugak. This time customers sgt2 fussy n v.demanding!